top of page

L'esforç ha valgut la pena

L'acreditació del professorat en el nivell B1 o B2 requereix un esforç molt gran per part del professorat, però també és cert que t'acredita un alt nivell de competència digital docent. La majoria dels centres han acreditat un mínim de 15 docents i això significa tenir un claustre molt preparat per a incorporar al centre eines per al desenvolupament del pensament computacional i les STEM amb seguretat.

B1 (60h) i B2 (70h) són programes que requereixen un alt nivell de participació i implicació del professorat per assolir l'acreditació, ja que es requereix presentar evidències d'implementació dels aprenentatges a l'aula.

L'acreditació ha estat el pas previ i necessàri per a la transformació dels centres.

​

Personalització, la clau de l'èxit

Implementar amb èxit les eines de transformació digital cal un alt nivell de personalització i contextualització. Els centres educatius han de respondre els "per a què", el "com", els "on", i "amb qui". Cal definir en quins cursos volem implementar progressivament la transformació, com es vincula curricularment, com s'avalua, i sobretot quin professorat portarà la transformació a les aules.

Cada centre ha de fer seu el projecte i adaptar-lo a les seves necessitats. Només personalitzant el projecte tenim possibilitats d'èxit.

L'alumnat, el principal beneficiari

El més bonic del projecte és veure com l'alumnat aprofita aquesta transformació i incorpora els espais maker en el seu dia a dia. El treball per projectes s'incorpora com una part essencial del currículum i les talladores làser comencen a formar part del funcionament habitual de les aules.
L'alumnat demostra com aquestes eines els motiven i els generen confiança, un element clau per al seu aprenentatge.

Tot i que encara no disposem d'evidències, alguns docents anticipen una millora del comportament, de la seva capacitat de concentració i de la progressió en el desenvolupament de les seves competències.

NEXT GENERATION EDUCATION.png

©2024 per ROBOTIX Hands-on learning

bottom of page